Cлужбы общие новомученикам

Служба общая преподобноисповеднице Российстей единей

Служба обща
преподобноисповеднице Российстей 20-го века единей

Вечер
На Господи, воззвах: стихиры, глас 8.
Подобен: О, преславнаго чудесе:

О, преславнаго чудесе!/ Евина дщи избежа прелести змиевы,/ исповедница (имярек) преподобная,/ еяже лепота душевная/ Церкве Русския бысть украшение,/ та бо, страдания нивочтоже вменяющи,/ претерпе судище беззаконное./ Сего ради на Страшнем Суде Христовом/ милостивая заступница нам будет.
О, блаженнаго изволения!/ Соманитида древле пророка Божия Елиссеа почти/ во дни отступления Израиля от Бога,/ ты же, преподобноисповеднице (имярек),/ во дни гонения безбожнаго в земли нашей,/ Христа небоязненно исповедала еси/ и, послежде благочестно поживши,/ подвиг твой в мире скончала еси./ Сего ради молим тя спастися душам нашым.
О, премудрости разума!/ Восхваляет Соломон жену мужелюбивую,/ мы же вельми воспеваем боголюбивую,/ преподобную страдалицу (имярек),/ сия бо, научена от Святаго Духа,/ Христа на судищи исповедаше/ и, веру православную неложно хранящи,/ вратами правды в Царство Небесное вниде,/ идеже молится спастися душам нашым.
О, велия благочестия сило!/ Павел хвалит благочестивую жену,/ наипаче ублажает девство Христа ради,/ ты же, преподобная мати (имярек),/ Небеснаго Жениха возлюбивши,/ вся красная мира оставила еси/ и, яко вено, страдание и житие праведное от Него прияла еси./ Ныне же с лики мудрых дев Христу предстоиши/ и молишися спастися душам нашым.
Слава, глас 3:
Божественным рачением укрепляема,/ пучину гонений добле прешла еси,/ преподобная (имярек) достославная,/ и к Свету Незаходимому, яко исповедница Христова, возшла еси,/ идеже вкупе с новомученики и исповедники Российскими молишися,/ о еже сохранитися земному Отечеству нашему в Православии/ и спастися душам нашым.
И ныне, Богородичен: Како не дивимся:
Вход. Прокимен дне.
И чтения 3 мученическая.
Пророчества Исаиина чтение (глава 43):
Тако глаголет Господь:/ вси языцы собрашася вкупе, и соберутся князи от них./ Кто возвестит сия в них?/ Или, яже от начала, кто слышана сотворит вам?/ Да приведут свидетели своя, и оправдятся,/ и да услышат, и да рекут истину./ Будите Ми свидетели,/ и Аз Свидетель, глаголет Господь Бог,/ и отрок, егоже избрах./ Да познаете и веруете Ми/ и разумеете, яко Аз есмь,/ прежде Мене не бысть ин Бог, и по Мне не будет./ Аз есмь Бог,/ и несть, разве Мене, спасаяй./ Аз возвестих и спасох,/ уничижих и не бе в вас чуждий./ Вы Мне свидетели, и Аз Господь Бог,/ и еще от начала Аз есмь,/ и несть от рук Моих избавляяй./ Сотворю, и кто отвратит то?/ Сице глаголет Господь Бог,/ избавляяй вас Святый Израилев.
Премудрости Соломоновы чтение (глава 3):
Праведных душы в руце Божией, и не прикоснется их мука./ Непщевани быша во очесех безумных умрети,/ и вменися озлобление исход их./ И еже от нас шествие — сокрушение,/ они же суть в мире./ Ибо пред лицем человеческим, аще и муку приимут,/ упование их безсмертия исполнено./ И вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут,/ яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе./ Яко злато в горниле, искуси их/ и, яко всеплодие жертвенное, прият я./ И во время посещения их возсияют/ и, яко искры по стеблию, потекут./ Судят языком и обладают людьми,/ и воцарится Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину/ и вернии в любви пребудут Ему,/ яко благодать и милость в преподобных Его/ и посещение во избранных Его.
Премудрости Соломоновы чтение (главы 5 и 6):
Праведницы во веки живут, и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго./ Сего ради приимут Царствие благолепия, и венец доброты от руки Господни,/ зане десницею покрыет я, и мышцею защитит их./ Приимет всеоружие рвение свое, и вооружит тварь в месть врагом./ Облечется в броня правды, и возложит шлем, суд нелицемерен./ Приимет щит непобедимый, преподобие./ Поострит же напрасный гнев во оружие;/ споборет же с ним мир на безумныя./ Пойдут праволучныя стрелы молниины,/ и яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят./ И от каменометныя ярости исполнь падут грады,/ вознегодует на них вода морская, реки же потопят я нагло./ Сопротив станет им Дух Силы, и яко вихор развеет их,/ и опустошит всю землю беззаконие, и злодейство превратит престолы сильных./ Слышите убо, царие, и разумейте, навыкните, судии концев земли./ Внушите, держащии множества, и гордящиися о народех языков,/ яко дана есть от Господа держава вам, и сила от Вышняго.
На стиховне стихиры, глас 4.
Подобен: Дал еси знамение:
Дал еси крепость и силу/ боящейся Тебе, Господи,/ преподобноисповеднице (имярек),/ якоже древле святым женам,/ победити видимыя и невидимыя враги./ Темже ныне воспевают ю священницы Господни/ и величают вси людие земли Русския,/ яко претерпе гонения и заточения/ великия ради славы Твоея.
Стих: Приведутся Царю девы/ в веселии и радовании.
Аще безумнии тщахуся/ угрозами и лестию притворною/ течение твое ко спасению разорити,/ обаче преподобнеи руце к Богу воздевающи,/ амалика мысленнаго победила еси/ и, целомудрия свещу елеем исповедания уяснивши,/ с мудрыми девами в невестник неизреченныя славы возшла еси,/ страстотерпице (имярек) преподобная.
Стих: Исповемся Тебе в век, яко сотворил еси,/ и терплю имя Твое.
Яко ластовица доброгласная,/ Церкви нашей весну обновления/ страданием за Христа возвестила еси,/ богоблаженная мати (имярек)./ Ныне же со гласом преподобных и всех новомучеников Российских/ Господа присно прославляеши/ и молишися Ему усердно,/ мир и благоденствие Отечеству нашему даровати/ и душам нашым велию милость.
Слава, глас 6:
Благодать Божию невредиму сохраньши/ страданием и исповеданием,/ в меру возраста исполнения Христова достигла еси,/ богомудрая мати (имярек),/ и, яко пшеница добрая на ниве Российстей взращенная,/ от жития претруднаго в Небесныя житницы собрана бысть./ Темже, Богу ныне предстоящи,/ моли о верою и любовию чтущих тя.
И ныне, Богородичен: Творец и Избавитель:
Тропарь, глас 5:
Христа Господа Иисуса верная ученице,/ Церкве Российския избранная агнице,/ преподобная мати (имярек),/ легкое иго и язвы Господни любовию носящи,/ лествицею добродетелей и исповеданием веры/ к Нему, яко Небесному Жениху, востекла еси,/ Егоже моли сохранити в благочестии люди Российския/ и спасти душы нашя.
На утрени
По 1-м стихословии седален, глас 3:
Кто не подивится благоразумию твоему, досточудная мати (имярек),/ яко Господу неотступно последовала еси и, о спасении души твоея Того усердно умоляющи,/ крепость на гонители Церкве Русския обрела еси./ Сего ради евангельски вопием ти:/ о, жено, вера твоя спасе тя.
Слава, и ныне, Богородичен:
Тя, ходатайствовавшую спасение рода нашего,/ воспеваем, Богородице Дево,/ плотию бо от Тебе восприятою Сын Твой и Бог наш,/ Крестом восприим страсть,/ избави нас от тли, яко Человеколюбец.
По 2-м стихословии седален, глас 4:
В безмолвии и посте закону Господню поучающися,/ в нощи гонений на Церковь Русскую/ твердым исповеданием веры свеща негасимая явилася еси, преподобная мати (имярек),/ и день грядущаго спасения Отечеству нашему возвестила еси./ Темже тя похвалами славными величаем.
Слава, и ныне, Богородичен:
Пресвятая Дево, упование христиан,/ Бога, Егоже родила еси паче ума и слова,/ непрестанно моли сохранити в Православии/ верою и любовию присно Тя величающыя.
Величание:
Величаем тя,/ преподобноисповеднице (имярек),/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши за нас/ Христа Бога нашего.

Псалом избранный:
Терпя потерпех Господа, и внят ми и услыша молитву мою.
Постави на камени нозе мои и справи стопы моя.
Смирях постом душу мою.
Полунощи востах исповедатися Тебе, седмерицею днем хвалих Тя.
Неправду возненавидех и омерзих, закон же Твой возлюбих.
Утрудихся воздыханием моим, измыю на всяку нощь ложе мое, слезами моими постелю мою омочу.
Исповемся Тебе в правости сердца, внегда научити ми ся судьбам правды Твоея.
Избави мя от гонящих мя, яко укрепишася паче мене.
За словеса устен Твоих аз сохраних пути жестоки.
Искусил мя еси, и не обретеся во мне неправда.
Изведи из темницы душу мою, исповедатися Имени Твоему.
Бог мой еси Ты, и исповемся Тебе всем сердцем моим.
Благо есть исповедатися Господеви, и пети имени Твоему, Вышний.
Исповемся Тебе в век, яко сотворил еси, и терплю имя Твое, яко благо пред преподобными Твоими.
По полиелеи седален, глас 1:
Яко жена евангельская закваску в три меры муки вложи,/ тако ты, достохвальная, исповеданием веры Православныя/ тричастное души твоея освятила еси:/ разум – истиною Христовою,/ желания – волею Божиею,/ чувствия же – любовию ко Господу/ и сими, иже на Церковь Русскую ополчившыяся,/ посрамила еси, преподобноисповеднице (имярек).
Слава, и ныне, Богородичен:
О, Державная Всецарице,/ преподобных Надеждо, мучеников Крепосте,/ Ангелов Славо, человеков Покрове/ и всего мира Всемощная Заступнице,/ избави Церковь Русскую всякаго злаго обстояния,/ Едина Чистая и Благословенная.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Дивен Бог во святых Своих,/ Бог Израилев. Стих: В церквах благословите Бога, Господа от источник Израилевых. Всякое дыхание: Евангелие от Матфеа, зачало 104.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Днесь невеста Христова,/ страстотерпица (имярек) славная,/ кровьми мученическими украшенная,/ яко голубица кроткая,/ криле поста и молитвы имущая,/ в чертог Небеснаго Жениха возлетевши,/ с лики святых новомучеников Российских/ Престолу Божию предстоит/ и славит Превечнаго Бога.
Канон, егоже краегранесие кроме Богородичнов: Приведутся Царю девы в след Ея. Глас 8.
Песнь 1
Ирмос: Поим Господеви,/ проведшему люди Своя сквозе Чермное море,/ яко един славно прославися.
Приими пение, (имярек) благославная,/ цвете благоуханный Церкве Русския,/ от почитающих любовию постническия и исповедническия подвиги твоя.
Ревностию по Бозе/ стремления богохульная в Русстей земли посрамила еси/ и гонители безбожныя исповеданием веры обличила еси, славная (имярек).
Изсушивши постом страстей море,/ твердою верою стезю исповедничества безбедно прешла еси/ и в Небесных селениих водворилася еси, (имярек) богоблаженная.
Богородичен: Тебе Предстательницу имущыя, Пречистая,/ славныя жены, постом и терпением змиеву державу сокрушившыя,/ славу Небесную обретоша.
Песнь 3
Ирмос: Ты еси Утверждение/ притекающих к Тебе, Господи,/ Ты еси Свет омраченных/ и поет Тя дух мой.
Веры Православныя щит восприемши,/ и одеждею целомудрия облекшися, мати (имярек),/ козни диавола, на тя устремленныя,/ мужественно отразила еси.
Евангельских заповедей исполнительница и Православия ревнительница,/ невеста чистая Христу Богу и украшение земли нашея явилася еси,/ исповеднице (имярек), доблестная мати.
Доблественне Богу работавши,/ плоть распяла еси со страстьми и похотьми/ и души твоея, мати (имярек),/ любве ради Христовы не пощадила еси.
Богородичен: Тебе, Богородительнице, честныя жены предстоящя, славу воздают,/ пощением крепко подвизавшыяся / и мужественне врага низложившыя.
Седален, глас 4:
Украсивши душу твою красотою кроткаго и молчаливаго духа,/ уста же исповеданием веры освятивши,/ Краснейшему добротою, паче сынов человеческих, предстала еси,/ за Русь многостадальную молящися,/ преподобноисповеднице (имярек) честная.
Слава, и ныне, Богородичен:
От Анны праведныя процветши, Дево,/ родила еси Царя Христа и радость роду человеческому даровала еси./ Сего ради рождеству Твоему срадуются благочестивых жен сословие земли нашея,/ козни гонителей славно препобедившыя.
Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи,/ смотрения Твоего таинство,/ разумех дела Твоя/ и прославих Твое Божество.
Ум вперивши к Богу,/ амалика зломысленнаго молитвою победила еси, мати (имярек),/ и, яко исповедница славная, страдания за Христа претерпела еси.
Твердость веры Православныя показавши, преподобная мати (имярек),/ гонения, узы темничныя и горькия работы претерпела еси,/ силою Креста Христова укрепляема.
Страстей безобразия совлекшися, славная,/ подвиг чистоты и целомудрия явила еси/ и, ангельский образ восприимши,/ страданием Христу Богу сочеталася еси.
Богородичен: Богомати Пречистая,/ Господь от Тебе неизреченно плоть прият,/ сего ради жен естество, иногда под клятвою бывшее, ныне возвеличися.
Песнь 5
Ирмос: Утреннююще, вопием Ти:/ Господи, спаси ны,/ Ты бо еси Бог наш,/ разве Тебе иного не вемы.
Яко сокровище многоценное, спасения усердно взыскующи, преподобная мати,/ Христу усердно последовала еси/ и крест страдания мужественне подъяла еси.
Царства Небеснаго возжелевши, досточудная (имярек),/ душу твою покаянием очистила еси/ и подвиги страдания терпеливно подъяла еси.
Ангели светоноснии дивящеся терпению твоему, мати славная,/ душу твою, благодатию освященную,/ Престолу Господа Вышних Сил приведоша.
Богородичен: Покров и Заступницу Тя имущыя, Всечистая,/ жены благочестивыя земли нашея во дни безбожия не отвергошася Господа,/ обаче, изгнания и страдания мужественне претерпевающыя,/ непобеждены пребыша.
Песнь 6
Ирмос: Ризу мне подаждь светлу,/ одеяйся светом, яко ризою,/ Многомилостиве, Христе Боже наш.
Ризу плотскаго мудрования совлекши воздержанием и мучением, боголюбезная (имярек),/ ризу спасения от Христа Бога невестолепно восприяла еси,/ темже во тьме безбожия досточудно в стране нашей просияла еси.
Юзы темничныя, глад и гонения/ претерпела еси мужественне, преподобноисповеднице (имярек),/ темже образ веры и благочестия Российским женам явила еси.
День и нощь простирала еси, исповеднице, преподобнеи руце твои к Богу,/ Единому могущему сохранити тя в напастех,/ темже тя ублажаем.
Богородичен: Жены и девы, благочестию поношаему в стране нашей, постом и страданием Господу угодиша./ Ныне же непрестанно молятся Сыну Твоему, Пречистая,/ да утвердится в Православии Церковь Русская.
Кондак, глас 4:
Яко крин благоуханный,/ посреде пустыни безбожия/ в земнем отечестве твоем процвела еси,/ преподобная мати (имярек),/ и, подвиги воздержания исповеданием веры украсивши,/ востекла еси к Небесному Жениху Христу,/ Иже увенча тя красотою славы нетленныя.
Икос:
Како воспоим тя, Церкве Русския похвалу, достоблаженная исповеднице преподобная (имярек),/ от юности житейская попечения отринувшую/ и благую часть и единое на потребу избравшую,/ преподобие подвигом законным запечатлевшую/ и страданием слово Христа Бога нашего исполньшую,/ Иже увенча тя красотою славы нетленныя.
Песнь 7
Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи/ попраша пламень дерзновенно/ и на росу огнь преложиша, вопиюще:/ благословен еси, Господи Боже, во веки.
Елеем благодати огнь любве ко Христу распалающи,/ огня вечнаго избегла еси/ и, гонения мучителей нивочтоже вменяющи,/ в Чертог к Жениху Небесному возшла еси,/ преподобноисповеднице (имярек) славная.
Вавилони дщере окаянныя мерзкое порождение,/ безбожию хотящее предати землю Русскую,/ о камень исповедания твоего псаломски разбила еси, преподобная мати (имярек).
Воздержания росою пламень страстей угасивши,/ исповеданием веры востания богохульная сокрушила еси, достоблаженная мати,/ и образ верным людем явила еси.
Богородичен: Яко Бога рождшую плотию, Пречистая,/ нравом благочестным чтим Тя непрестанно/ вкупе с честными женами,/ постом просиявшими и страданьми врага низложившими.
Песнь 8
Ирмос: Седмерицею пещь/ халдейский мучитель/ богочестивым неистовно разжже,/ силою же лучшею спасены сия видев,/ Творцу и Избавителю вопияше:/ отроцы, благословите,/ священницы, воспойте,/ людие, превозносите во вся веки.
Спасется жена чадородием, вещает апостол,/ ты же, преподобноисповеднице (имярек), многия добродетели породивши,/ яко лоза плодовита, в вертограде Церкве Русския явилася еси/ и страданьми твоими вино спасительное источила еси/ славящым о тебе Христа во веки.
Любовию Христовою уязвившися,/ к исповеданию веры устремилася еси, (имярек),/ и, чистоту душевную хранящи,/ страдание, яко дар, Невестокрасителю душ принесла еси,/ превозносящи Его во веки.
Евино преслушание, породившее смерть, присно помышляющи, достославная (имярек),/ послушанием Христу миру умре,/ последи же и исповеданием веры прослави Его./ Темже, на Небо возшедши,/ Троицу Святую благословиши во веки.
Богородичен: С новомученики и исповедники Российскими, Пречистая,/ и всеми святыми женами/ умоли Единаго во святых почивающаго/ сохранити землю нашу, славословящую Тя во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Ужасеся о сем Небо/ и земли удивишася концы,/ яко Бог явися человеком плотски/ и чрево Твое бысть пространнейшее Небес./ Тем Тя, Богородицу,/ ангелов и человек чиноначалия величают.
Дары Христу любовию принесла еси, преподобноисповеднице (имярек),/ молитву – яко злато, пощение – яко ливан и страдание – яко смирну./ Тем тя благочестно величаем.
Елеем целомудрия и исповеданием веры преукрашена,/ вся добра явилася еси/ и Единому Жениху обручилася еси./ Егоже моли спастися почитающым память твою, (имярек) славная.
Яко горлица пустыннолюбная, превитающи в Горний Сион,/ от сети ловящих избавилася еси Православною верою, страдалице честная,/ видимых и невидимых враг посрамивши./ Темже тя купно с ангельскими лики почитаем.
Богородичен: Тебе, Всепетую Владычицу,/ яко Всецарицу, Христу Царю предстоящую,/ вкупе с преподобноисповедницею (имярек) достойно величаем.
Светилен:
Духом просвещаема, (имярек) преподобная,/ исповеданием Христа возсияла еси в Церкви Русстей./ Сего ради светом Небесным чтущыя тя озари, мати всехвальная.
Слава, и ныне, Богородичен:
Воистинну, Богородице, Тя благодарственне величаем,/ Ты бо еси Мати рода христианскаго и Хранительница достояния Твоего, Церкве Российския,/ и возглавие лика святых жен.
На хвалитех стихиры, глас 8.
Подобен: О, преславнаго чудесе:
О, исповеднице (имярек) преподобная,/ ты все житие твое ввергла еси/ в сокровищницу Церкве Русския,/ яко вдовица две лепте,/ воздержанием и страданием,/ молитвою и чистотою,/ помышляющи, яко лучши праведнику малая,/ паче богатства многа грешному,/ и ныне, яко мудрая дева, восхваляеши Господа.
О, преславнаго чудесе!/ Кровоточивая жена верою иногда исцелися,/ ты же, честная, (имярек),/ узы темничныя и страдания восприемши,/ твердым исповеданием веры Христовы/ гонителей посрамила еси/ и, яко жена, любящая Господа,/ достойно и праведно пожила еси,/ темже тя прославляем.
Тя, умершую миру изволением/ и душу за Христа не пощадевшую,/ воздвиже Человеколюбец Господь,/ яко дщерь Иаирову,/ к Небесней жизни и безсмертней трапезе,/ славная преподобноисповеднице (имярек)./ Темже в Церкви Русстей,/ яко дщери Сиони во вратех Иерусалима,/ о тебе хвалы Богу возсылаем.
Слава, глас 4:
Слезы постническия и страдания/ многою верою и любовию Христу принесла еси,/ преподобноисповеднице всечестная,/ и ныне дерзновение имаши/ молити о прощении грехов наших,/ просящи Православней Церкви утверждения,/ отечеству нашему благостояния/ и всем людем велия милости.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Призри на моления Твоих раб, Всенепорочная,/ всякия скорби избавляющи землю Русскую,/ дом Твой нареченную/ и кровьми новомученик и исповедник освященную./ Да не постыдимся, Владычице Державная, Тя призывающии,/ всех православных помоще,/ радосте и покрове / и спасение душ наших.
Славословие великое и отпуст.
На Литургии
Блаженна от канона, песни 3-я и 6-я. Прокимен, глас 4: Боже, дщери царей в чести Твоей. Стих: Приведутся Царю девы в след Ея. Апостол: 1 послание Петрово 1, зачало 58 от полу (глава 2, 18-3,9). Аллилуиа, глас 1: Искренния Ея приведутся Тебе. Стих: Приведутся в веселии и радовании, введутся в храм Царев. Евангелие от Луки, зачало 33. Причастен: В память вечную:
Молитва
О, всехвальная преподобноисповеднице (имярек), кроткая Христова агнице, земли Российския цвете благоуханный, избранная, непорочная и добрая в женах!
Ты, благое иго заповедей Господних терпеливо подъемши и язвы Его преподобием носящи, любовию последовала еси Христу. Во дни же гонений на Церковь Русскую мужественне во исповедании Православныя веры пребыла еси и, житие монашеское подвигом страдания увенчавши, в чертог Небеснаго Жениха возшла еси.
Темже молим тя, славная в женах исповеднице: моли Церкви нашей в мире и благоденствии пребывати, стране же Российстей непоколебимей в Православии и мире сохранитися и всех врагов сокрушити. Верным, подвиг иночества воприимшым, во благочестии и послушании укрепитися, в ревности по Бозе не оскудевати и неропотным, бодренным и благодарным всегда быти. Нам же, любовию тя почитающым, испроси время на покаяние, твердость во исповедании веры истинныя, заступление от козней вражиих и на Страшнем Суде предстояние одесную Господа нашего Иисуса Христа. Емуже со Отцем и Святым Духом подобает всякая слава, честь и поклонение ныне и присно и во веки веков. Аминь.